Cumhurbaşkanı Erdoğan: 'Sinan Bey ile aramızda pazarlık olmadı'

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, TRT canlı yayınında gündeme dair açıklamalarda bulundu.

"Deprem felaketinde başkanlık sistemi olmasaydı altından bu kadar hızlı kalkamazdık" diyen Erdoğan, “Güçlendirilmiş parlamenter sistemle ilgili kampanya süreci başladığında kullandılar. Artık konuşmadılar. Biz ise başından itibaren başkanlık sistemini ifade ettik, yararlarını ortaya koyduk. Karar almada sürecin seri işlemesi ve adım atmada koalisyonda çekilen çilelerin çekilmeyeceği. Türkiye 10 ayda bir seçimler yaşadı. Bu zamanlarda çok kan kaybedildi. Deprem felaketinde başkanlık sistemi olmasaydı altından bu kadar hızlı kalkamazdık. Defne Hastanesi'ni 3 aya varmadan bitirdik. Hasta kabulüne başladı. Bu nasıl oluyor. Meral Hanım'ı ben neden davet edeyim. Eser ortada. Arzu ederse gider ziyaret eder. Bunların hayatı yalan. Hasta kabulüne başladık. Yalancı arıyorsan başlarındaki yalancı. Defne'de yüzde 90 civarında CHP oyu var bizim yüzde 8. Ne lüzumu var çadırdan sahra hastanesi kurarsın olur biter demedik. Covid'de Murat Dilmener ve Pakize Öz Hastanelerini yaptık. Dışardan hasta gelse, Avrupa'dan hasta gelse uçakla insin hastaneye geçsin düşüncesiyle bunu yaptık. Depremzedelere yönelik 14 Mayıs sonrası nefret söyleminin ana sorumlusu CHP lideridir. Millete ve seçmene açıkça yalan söylediler. Oy yoksa hizmet yok diyorlardı. Tekirdağ'da otelleri boşaltmaları bunun neticesi. Defne'deki katılım muhteşemdi. Meydana gelenlerin tavrı her şeyi söylüyordu” diye konuştu.

Erdoğan, “Hala KYK yurtlarında hizmet veriliyor. Yeter artık denilene kadar süreci devam ettiriyoruz. Yurt inşası devam edecek. Devletimizin yurtlarını depremzedelere açtık. 383 bin depremzedeyi yurtlarda ağırladık. 132 bin kardeşimizi hala misafir ediyoruz. Üç öğün sıcak yemek hizmeti veriyoruz. Kreş çağı için sınıflar oluşturduk. Sınava hazırlanan yavrularımız için takviyeler düzenledik. Depremde yakınlarını kaybeden, evi, iş yeri hasarlı öğrencilerin tamamına burs verilecek. Kredi alanların kredileri bursa dönüştürülecek. Yurtlara öncelikli onlar yerleştirilecek. Bakanlığa başvurarak yararlanabilecekler. Kılıçdaroğlu hesap uzmanıyım diyor. Böyle uzmanlık olabilir mi? Böyle hesap yaparak CHP'yi bu hale düşürdüyse pazar günü önemli hesaplar yapılacaktır. Yüzde 1'i bulmayan 4 partiye 40'a yakın vekilliği altın tepside hediye etti. Kılıçdaroğlu önce SSK'yı batırdı, şimdi de CHP'yi batırdı. Kendi seçmenine sürekli benim istediğime tıpış tıpış oy vereceksiniz diyen zatın kendi partisine faydası olabilir mi? CHP'ye oy verenlere hakarettir” dedi.

Yeni anayasa çalışmaları hakkında konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Cumhur İttifakı olarak değerlendirme yapacağız, konuşacağız sonra uzlaşı arayacağız. İnşallah uzlaşı sağladıktan sonra diğer tekliflere bakacağız. Sandıklardan çıktığımız takdirde devran tamamen dönüşüyor. Bunlar siyasi mevta olacak. Yeni bir aritmetik ortaya çıkıyor. Yeni yapıda Türkiye geleceğe farklı bakacak. Milletimi zafer sarhoşluğuna girmeyin, sandıklara hücum, sandıklarda 2. turun neticesini Erdoğan evladına sahip çıkarak neticelensin diyorum. Karşı tarafta menfaat temelli birliktelik var. İlke ve ahlak temelli birlikteliklerde dava arkadaşlığı esastır. Pazar günü de dava kardeşliğinin neticesini milletimiz sandıklarda bize gösterecektir” şeklinde konuştu.