TSO Başkan Adayı Ballıca fuarın nabzını tuttu: Hedef bölgesel ticaret merkezi!
Elazığ'da bu yıl ikincisi düzenlenen İnşaat Yapı Malzemeleri ve Konut Projeleri Fuarı, iş dünyasının önemli isimlerini ağırlamaya devam ediyor. Fuarın dikkat çeken ziyaretçilerinden Elazığ TSO Başkan Adayı Ahmet Ballıca, sektörün nabzını yerinde tutarak inşaatın şehir ekonomisi için sadece bir yapı üretim alanı değil, devasa bir istihdam kapısı olduğunu vurguladı.
Elazığ Belediyesi ev sahipliğinde kapılarını açan 2. İnşaat Yapı Malzemeleri ve Konut Projeleri Fuarı, yerel firmaların gövde gösterisine sahne oluyor. Fuarın katılımcı stantlarını beraberindeki heyetle birlikte tek tek ziyaret eden Elazığ Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Başkan Adayı Ahmet Ballıca, firma yetkilileriyle bir araya gelerek sektörün mevcut durumunu ve gelecek beklentilerini konuştu.
Sektör temsilcilerinin yoğun ilgisiyle karşılaşan Ballıca, inşaat ve yapı grubunun Elazığ ekonomisindeki kritik rolüne dikkat çekti. İnşaatın onlarca yan sektörü beslediğini hatırlatan Ballıca, bu tür fuarların sadece bir sergi alanı değil, aynı zamanda yeni ticari iş birliklerinin kurulduğu birer "B2B" (işletmeler arası) platformu olduğunu ifade etti.
"Bu buluşmalar yeni iş kapılarını aralıyor"
Fuarda gerçekleştirdiği temasların ardından değerlendirmelerde bulunan Ahmet Ballıca, organizasyonun zamanlamasına ve önemine değindi. Şehirlerin büyüme ivmesini inşaat sektöründen aldığını belirten Ballıca, "İnşaat sektörü ekonominin lokomotif alanlarından biridir. Üretimden istihdama, ticaretten yan sektörlere kadar geniş bir etki alanına sahip olan bu alan, Elazığ ekonomisinin temel taşlarındandır" dedi.
Ballıca, fuarların profesyonel ağlar kurmak için büyük bir fırsat olduğunu söyleyerek, "Bugün burada hem firmalarımızı ziyaret ettik hem de sektörün beklenti ve sorunlarını bizzat sahadaki isimlerden dinleme fırsatı bulduk. Bu tür buluşmaların, yeni iş birliklerinin filizlenmesi adına ciddi imkanlar sunduğuna inanıyorum" ifadelerini kullandı.
Üretim ve istihdam vurgusu
Stant ziyaretleri sırasında yatırımın önemine de değinen Ballıca, Elazığ’a katma değer sağlayan her işletmenin desteklenmesi gerektiğinin altını çizdi. Şehrin ekonomik kurtuluşunun üretimden geçtiğini savunan Ballıca, "Şehrimize değer katan, taş üstüne taş koyan ve istihdam oluşturan her işletmenin yanında olmaya devam edeceğiz. Elazığ’ın bölgesel bir ticaret merkezi olma hedefi, ancak bu tür güçlü organizasyonlar ve üretim odaklı çalışmalarla desteklenirse gerçek olur" şeklinde konuştu.
Bölgesel ticaretin güçlenmesi adına fuarların çevre illerle olan köprüleri de sağlamlaştırdığını belirten Ballıca, organizasyonun mimarlarına da teşekkür etmeyi ihmal etmedi. Başta Elazığ Belediye Başkanı Şahin Şerifoğulları olmak üzere, emeği geçen tüm kurumlara ve katılım sağlayan firmalara teşekkür eden Ballıca, bu tür vizyoner projelerin ticari hayatın can damarı olduğunu dile getirdi.





