Tarladan sofraya dijital takip! Elazığ'da B-Reçete dönemi başlıyor
Tarım ve Orman Bakanlığı'nın bitki koruma ürünlerinde tam kontrol ve izlenebilirlik sağlamak amacıyla başlattığı B-Reçete sistemi, Elazığ'da düzenlenen geniş kapsamlı toplantıyla sektör temsilcilerine tanıtıldı.
Haberin Özeti
- • Tarım ve Orman Bakanlığı'nın "tarladan sofraya" dijital takip hedefli B-Reçete sistemi Elazığ'da sektör temsilcilerine tanıtıldı.
- • Elazığ İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, kurum müdürleri ve bitki koruma ürünleri bayilerine yönelik kapsamlı bilgilendirme toplantısı düzenledi.
- • Sistem, bitki koruma ürünlerinin doğru kullanımını, izlenebilirliğini ve üretici kayıt defterini kapsayarak ülke genelinde uygulanacak.
Elazığ İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, tarımsal üretimde yeni bir milat olarak kabul edilen "B-Reçete" sistemini masaya yatırdı. İl ve ilçe müdürlüğü personellerinin yanı sıra çok sayıda bitki koruma ürünü bayisi ve reçete yazma yetkilisinin katıldığı buluşmada, dijital takip sisteminin sahaya nasıl entegre edileceği detaylandırıldı. Gıda ve Kontrol Genel Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Yunus Bayram’ın bizzat katılım sağladığı programda, tarımda kayıt dışılığın önüne geçecek adımlar tek tek anlatıldı.
"Kayıtlı Üretim, Güçlü Gelecek"
Toplantının ev sahipliğini yapan Elazığ İl Tarım ve Orman Müdürü Saadettin Taşkesen, açılış konuşmasında sistemin üretici ve tüketici açısından kritik bir eşik olduğunu vurguladı. Tarımsal faaliyetlerin her aşamasının kayıt altında olmasının denetim mekanizmalarını hızlandıracağını belirten Taşkesen, şunları söyledi:
"Üreticilerimizin ve bayilerimizin bu sisteme hızlıca uyum sağlaması, soframıza gelen ürünün güvenilirliği açısından hayati önem taşıyor. B-Reçete sadece bir kayıt sistemi değil, aynı zamanda doğru ilacın doğru miktarda kullanılmasını sağlayan bir denetim zırhıdır. Elazığ olarak bu dijital dönüşüme en hazır illerden biriyiz."
Sahada İzlenebilirlik Artıyor
Toplantıda teknik bir sunum gerçekleştiren Doç. Dr. Yunus Bayram ise bitki koruma ürünlerinin izlenebilirliği noktasında E-Reçete ve B-Reçete sistemlerinin birbirini nasıl tamamladığını aktardı. Yeni dönemle birlikte üretici kayıt defterlerinin dijitalleşmesi ve ilaç kullanımının anlık takibi hedefleniyor. Bu sayede, bitki koruma ürünlerinin bilinçsiz kullanımının önüne geçilirken, toprağın ve su kaynaklarının korunması da önceleniyor.
Sektör paydaşlarından zirai ilaç bayisi işletmecisi Murat Kaya, sistemle ilgili görüşlerini paylaşırken, "Başta bir alışma süreci olacaktır ancak ilacın nerede, ne kadar kullanıldığını bilmek biz bayiler için de sorumluluğu paylaştıran bir durum. Teknoloji tarımın her alanına girmeliydi, B-Reçete bu anlamda önemli bir boşluğu dolduracak," dedi.
Toplantı, katılımcıların teknik altyapıya dair sorularının yanıtlanması ve uygulama esaslarının karara bağlanmasının ardından sona erdi. Elazığ’daki tüm bayilerin ve yetkililerin kısa süre içerisinde sisteme tam entegrasyonunun tamamlanması bekleniyor.

