Elazığ Valiliği acı reçeteyi açıkladı: 'Elazığ'da hastaların güvenliğini tehlikeye attılar!'

Elazığ Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde jandarma tarafından düzenlenen operasyonda, aralarında doktor ve hemşirelerin de bulunduğu 23 kişi gözaltına alındı. Kentteki 3 büyük özel sağlık ve bakım merkezinde aramalar yapılırken, Elazığ Valiliği haksız kazanç ve hasta güvenliğini tehlikeye atan usulsüzlüklerin tespit edildiğini duyurdu.

Haberin Özeti

  • Elazığ Cumhuriyet Başsavcılığı koordinasyonunda jandarma, 3 özel sağlık ve bakım merkezine operasyon düzenleyerek 23 kişiyi gözaltına aldı.
  • Gözaltına alınanlar arasında doktor, hemşire ve kamu personelinin bulunduğu belirtilirken, 18 ev ve 3 iş yerinde arama yapıldı.
  • Valilik, kamu zararına yol açan haksız kazanç, hasta güvenliğini tehlikeye atan usulsüzlükler ve yetkisiz tıbbi işlemler tespit edildiğini duyurdu.

Elazığ, sabahın ilk ışıklarıyla birlikte sağlık sektörünü derinden sarsan dev bir operasyon haberine uyandı. Kentte uzun yıllardır faaliyet gösteren bazı tanınmış özel sağlık ve bakım merkezlerine yönelik adli makamlarca düğmeye basılırken, yürütülen bütçe ve evrak incelemeleri çok katmanlı bir yolsuzluk iddiasını ortaya çıkardı.

ELAZIĞ – Elazığ Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde, İl Jandarma Komutanlığı Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele (KOM) Şube Müdürlüğü ekiplerince "resmi evrakta sahtecilik" ve "kamu zararına nitelikli dolandırıcılık" şüphesiyle şafak vakti eş zamanlı operasyonlar düzenlendi. Jandarma timlerinin uzun süreli teknik ve fiziki takibinin ardından gerçekleştirilen baskınların hedefinde; kentte geniş bir hasta portföyü bulunan Elazığ Medikal Hospital, Eyşan Özgü Bakım Merkezi ve Dünya Diyaliz Merkezi yer aldı. Eş zamanlı olarak 18 ikametgah ve 3 iş yerinde yapılan aramalarda, aralarında uzman doktor, hemşire, sağlık teknisyeni ve bazı kamu personelinin de yer aldığı 23 şüpheli yakalanarak gözaltına alındı.

Hastaneler ve bakım merkezlerindeki idari odalarda, arşivlerde ve faturalandırma birimlerinde gün boyu detaylı incelemeler yapan jandarma ekipleri, çok sayıda tahrif edilmiş resmi evraka, geriye dönük düzenlenen usulsüz hasta raporlarına ve dijital veri tabanlarına el koydu. Soruşturma dosyasına giren ilk bilgilere göre; şüphelilerin sisteme hayali hastalar girdikleri ya da yatışı yapılmayan kişileri yatmış gibi göstererek Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan (SGK) haksız kazanç sağladıkları ileri sürülüyor.

Valilikten Sert Açıklama: "Hasta Güvenliği Tehlikeye Atıldı, Bildirimler Gizlendi"

Operasyonun yankıları sürerken Elazığ Valiliği'nden kamuoyunu bilgilendiren ve iddiaların vehametini gözler önüne seren resmi bir açıklama yayımlandı. Söz konusu özel sağlık ve bakım kuruluşlarında mevzuata aykırı işlemler yapıldığına dair çok ciddi somut bulgulara ulaşıldığını belirten Valilik, kamu kaynaklarının korunması adına sürecin tavizsiz yürütüleceğini vurguladı.

Valilik açıklamasında, haksız kazanç ve kamu zararının yanı sıra tıbbi skandallara da kapı aralandığı ifade edilerek şu cümlelere yer verildi:

“İlimizde hizmet veren bazı özel sağlık ve bakım merkezlerinde mevzuata aykırı işlemler gerçekleştirildiği ve bu yolla kamu zararına sebebiyet verilerek haksız kazanç sağlandığı yönünde bulgulara ulaşılmıştır. Yapılan denetimlerde, bazı sağlık hizmetlerinde usulsüz işlemler gerçekleştirildiği, yetkisiz alanlarda tıbbi müdahalelerde bulunulduğu ve hasta güvenliğini riske atabilecek uygulamaların yapıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca süreçle ilgili bazı yasal bildirimlerin adli makamlardan gizlendiği yönünde değerlendirmeler mevcut olup, vatandaşlarımızın haklarının korunması amacıyla soruşturma titizlikle sürdürülmektedir.”

Gözaltına alınan 23 şüphelinin İl Jandarma Komutanlığı’ndaki ifade işlemlerinin sürdüğü öğrenilirken, ele geçirilen bilgisayar imajları ve muhasebe kayıtlarının incelenmesi amacıyla SGK müfettişleri ve Sağlık Bakanlığı denetmenlerinin de Elazığ’a davet edildiği, soruşturmanın derinleşerek genişleyebileceği bildirildi.